Szabaduljon meg régi és korszerűtlen amalgám töméseitől! Válassza az egészséges és esztétikus megoldásokat a BioDental Horváth Fogászati Rendelőben!

Egészségmegőrzés és esztétikus mosoly egy eljárásban

A kompozit tömés színe teljes mértékben megegyezik a fog természetes színével.

Fémmentes és antiallergén, így bárki számára alkalmazható. Szuvas vagy letört fogak esztétikus kezelésére alkalmas. Az esztétikus tömés nem csak kitölti a fogüreget, de rögzül is a foganyaghoz, éppen ezért tartós és stabil megoldás. Rendelőinkben magas esztétikai igényeket kielégítő, kiváló minőségű, fogszínű, fényre kötő tömőanyagokat alkalmazunk az elülső metsző és a hátsó rágófogakba, kisebb és közepes méretű szuvasodások esetén.

Amalgám tömések cseréje

A régi amalgám tömések eltávolítását kérésre a biológiai követelményeknek megfelelően, szakszerűen végezzük el, ügyelve arra, hogy a páciens ne kapjon higanyterhelést. A jó minőségű, esztétikus tömés készítése lépésről lépésre rendkívül technika-érzékeny művelet. Rendelőink minden szükséges technológiával rendelkeznek a kiváló minőségű fogszínű tömések elkészítéséhez. Fogorvosaink és asszisztenseink precíz, összehangolt munkája, sok éves tapasztalata, naprakész ismeretei, szakmai tudása, valamint a megfelelő anyagok előírásszerű használata garancia a legjobb, időtálló eredmény elérésére.

Gyökérkezelés

A fogbélgyulladás

A gyökérkezelés indoka leggyakrabban a fogbélgyulladás, amit a mély szuvasodásból származó baktérium- penetráció okoz. A gyökércsatornába és annak falába ilyenkor baktériumok kerülnek.A kezelés során a fogbélüreg tartalmát (pulpa vagy ideg) eltávolítjuk.

A visszamaradt üres gyökércsatornát lehetőség szerint szabályos formára alakítjuk és különböző kémiai anyagok segítségével fertőtlenítjük.

Modern technika a gyökérkezelésben

Rendelőink felszereltsége és fogorvosaink szakértelme garancia a helyes gyökértömésre.

A gyökérkezeléssel a fertőzött gyökércsatorna tartalmát és a fertőzött csatornafalat is eltávolítjuk kézi és gépi gyökérkezelő tűk segítségével. A tisztítás hatásfokát ultrahangos gyökércsatorna-tisztítóval fokozzuk. A gyökércsatorna hosszának pontos meghatározása elektronikus úton, Apex Lokátor segítségével történik, ami kiváltja a röntgenfelvételt és kismamáknál is alkalmazható.

A kitisztított gyökércsatornába lágy, plasztikus gyökértömést helyezünk annak teljes hosszában, amely tartósan és hermetikusan zár.

Ezután kerül sor a fog koronai részének felépítésére tömés, vagy inlay/onlay, illetve korona segítségével.

Ínyproblémák, fogágybetegségek

Ínygyulladás

A gyulladt, vérző fogíny, a kellemetlen szájszag, a mozgó vagy mozgatható, elvándorolt fogak ínyproblémára utalnak.

Tünetei: duzzadt, vérzékeny íny, kellemetlen szájszag.

Okai: elégtelen szájhigiénia, lepedék, fogkő vagy mechanikus irritáció (rosszul záró korona, tömésszél).

Kezelése: a fogak megtisztítása, fogkő eltávolítása, az irritáló tényezők megszüntetése: pl.: pontosan illeszkedő tömések, koronák alkalmazása.

Fogágybetegségek

Hosszú ideje fennálló ínygyulladás a fogat tartó csont pusztulását okozhatja.

Tünetei: foglazulás, fogvándorlás, kellemetlen szájszag, ínyvérzés.

Okai: a tartós ínygyulladás tönkreteszi a fogak és az íny kapcsolódását, így a baktériumok a mélybe jutnak és elpusztítják a csontot. Genetikai, öröklött tényezőknek és bizonyos immunrendszeri zavaroknak is lehet szerepe.

Kezelése: íny alatti gyökérfelszínek aprólékos megtisztítása és az irritáló tényezők megszüntetése (ez nem egyezik meg a rutinszerű fogkő-eltávolítással). Súlyosabb esetekben szükség lehet még ínyplasztikára, célzott antibiotikumos kezelésre. A szervezet gyakran meglepő mértékben képes regenerálódni.

Írjon nekünk!

Ha kérdése merülne fel valamely problémájával, vagy kezeléssel kapcsolatban. Vagy ha időpontot szeretne kérni, megteheti az alábbi űrlap kitöltésével, vagy keressen minket elérhetőségeink egyikén!